W przestrzeni publicznej pojawiają się informacje o zaniżaniu parametrów grzewczych przez OPEC, które zdecydowanie nie znajduje uzasadnienia w rzeczywistości.
Na wstępie należy zaznaczyć, że ciepło jest towarem, który podlega sprzedaży regulowanej przepisami, m.in. w celu ochrony odbiorców przed zawyżaniem sprzedaży, a tym samym zwiększaniem przychodów przedsiębiorstw energetycznych i kosztów dla odbiorców. Na podstawie wieloletnich doświadczeń i digitalizacji systemu ciepłowniczego Puław (możliwość śledzenia zapotrzebowania ciepła na budynkach), OPEC opracował optymalną tabelę temperatur, która powinna w budynkach zapewnić temperaturę komfortu cieplnego (w pomieszczeniach mieszkalnych 20°C). Parametry temperaturowe instalacji grzewczych mają ustalone parametry temperaturowe w umowie dostawy ciepła podpisanej z właścicielami budynków lub zarządcami tych budynków (odbiorcami ciepła).
Oczywiście komfort cieplny jest odczuwalny indywidualnie, a potrzeby cieplne poszczególnych lokali zależą od stopnia termomodernizacji budynku, ale też sposobu ogrzewania sąsiednich lokali (straty ciepła „odbywają” się na zewnątrz budynku, ale także „pomiędzy” lokalami).
Zmiany parametrów tabeli temperatur instalacji grzewczej dla danego budynku może mieć miejsce jedynie na podstawie uzgodnienia (pisemnego wniosku) z właścicielem lub zarządcą budynku (odbiorcą ciepła).
W przypadku zwiększenia temperatury instalacji grzewczej należy liczyć się z wyższym zużyciem ciepła w budynku, a tym samym większymi kosztami rozliczenia rocznego dla każdego mieszkańca.
OPEC prowadzi na podstawie umów z zarządcami budynków obsługę techniczną budynków, w tych mieszkańcy zgłaszający problem z ogrzewaniem są obsługiwani na bieżąco przez Pogotowie Cieplne oraz Rejony Ciepłownicze. OPEC usuwa indywidualne problemy z ogrzewaniem po ich zgłoszeniu. Jeżeli występują trudności, możliwe jest ich zgłoszenie pisemnie, mailowo bądź za pomocą komunikatora eBOK. Wszelkie reklamacje są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki.



